Zgodnie z Dekretem Królewskim z 27 grudnia została utrzymana redukcja wybranych biletów na rok 2023. Nie objęła ona jednak bardzo popularnego wśród turystów biletu T-Casual. Szczegóły zmian w poniższym wpisie.
Utrzymana redukcja wybranych biletów
Władze regionu wprowadziły w ostatnim kwartale 2022 roku obniżki na wybrane bilety. Miało to związek z inflacją, a także z chęcią promowania publicznej komunikacji. Dzięki temu spadła cena m.in. popularnego biletu 10 – przejazdowego T-Casual do ceny 7,95 euro.
27 grudnia TMB zamieściła informację o przedłużeniu obniżki cen biletów na 2023 rok. Wszystko to z zastrzeżeniem możliwości przywrócenia poprzednich cen w drugiej połowie roku. Beneficjentami obniżek są przede wszystkim mieszkańcy metropolii, gdyż niższe ceny zostały utrzymane na bilety miesięczne T-Usual, T-Jove, a także dla posiadaczy kart dużej rodziny i niepełnych rodzin T-70. Obniżki są gigantyczne, bo wynoszą 50%. Dzięki temu bilet miesięczny w Barcelonie kosztuje obecnie 20 euro!
T-Casual wraca do starej ceny
Bardzo popularny wśród turystów 10 – przejazdowy bilet T-Casual wraca do poprzedniej ceny, czyli 11,35 euro. Cena i tak jest bardzo atrakcyjna, gdyż w czasie pandemii Covid-19 władze Barcelony zawiesiły planowane podwyżki cen biletów. Dzięki temu ta sama stawka obowiązuje już czwarty rok.
Co ważne, bilety T-Casual kupowane w ostatnim kwartale po obniżonej stawce 7,95 euro należy wykorzystać do 15 stycznia 2023 roku. Po tym czasie nie będą już działały.
Darmowe przejazdy koleją
W ramach promowania transportu publicznego, został przedłużony program bezpłatnych przejazdów kolejowych w kolejach regionalnych. Dzięki temu mieszkając np. w miejscowościach na Costa Brava można zapewnić sobie darmowe przejazdy na trasie np. Santa Susanna – Barcelona.
Taki bilet „zerowy” musi być zintegrowany z naszym dowodem osobistym, więc kupując go np. w tradycyjnym okienku, podajemy sprzedawcy swój dokument. Kaucja za wydanie takiego biletu wynosi 10 euro lub 20 euro w przypadku połączeń w Katalonii (np. linie R11, R12, R13 itd). Zatem dla chcących podróżować np. popularną linią R1, kwota kaucji wynosi zaledwie 10 euro. Jest zwracana w przypadku wykorzystania określonej liczby przejazdów – 16 lub więcej. Turystów kilkudniowych zwykle to nie dotyczy, więc jedyny koszt to w/w kaucja.
129 komentarzy. Zostaw komentarz
Hmm, to jeśli te bilety zero są tylko dla mieszkańców to jaka następna opcja jest najkorzystniejsza jeśli chodzi o dojazdy z Callela do Barcelony (3 osoby, 2-3 wyjazdy tam i z powrotem).
ps
Swoją drogą w Niemczech bilet za 49 euro na komunikację we WSZYSTKICH miastach oraz pociągi (poza ekspresami) jest dla każdego, nie tylko dla Niemców. W końcu nie miało być sortowania Europejczyków na gorszych i lepszych.
Tak, na temat równości w UE również mam swoje zdanie, a także bardzo negatywnie od samego początku podchodzę do wszelkiego typu redukcji czy „darmowych biletów” bo przecież wiadomo, że i tak są zasilanie z kieszeni lokalnych podatników.
Wracając do tematu – T-Familiar w opcji na IV strefę.
Sprzedaż biletów Bonotren na 10 przejazdów była zawieszona z racji „zerówek”.
T-Familiar można wspólnie wykorzystywać, kosztuje 35 euro i jest na nim 8 przejazdów.
Hej,
Pytania trzy odnośnie połączenia koleją Calella – Barcelona Sants (stadion)
1. Czy kupie bilet w aplikacji TMB App? Czy w jakieś innej czy tylko okienko na stacji?
2. Dziecko ma 4 lata czy może jechać za freeee?
3. Jaki bilet byście polecili na 2 osoby dorosłe i dziecko 4 lata (możliwe że Barcelonę odwiedzimy raz lub max dwa razy).
Z góry dziękuję za poradę 🙂
Witaj Adam,
1) Oczywiście, w Calella kupisz bilet na stacji zarówno w okienku jak i w automacie.
2) Nie, zniżka obowiązuje do 4 lat (3,99)
3) Na raz bilety jednorazowe na dojazd, a w samej Barcelonie bilety T-Familiar w opcji na I strefę, bo można je wspólnie odbijać.
Hej,
Mam pytanko odnośnie darmowych przejazdów koleją, a konkretnie wysiadania/wsiadania na stacjach pośrednich. Co prawda podobne pytanie padło już kilka razy w sekcji komentarzy, ale niestety nie rozwiało moich wątpliwości.
Na stronie renfe.com w sekcji FAQ (https://www.renfe.com/es/ca/grup-renfe/societats/renfe-viajeros/abonos-renfe/faq-abonos-renfe) znalazłem następujące informacje o przejazdach na darmowym bilecie:
– 4. Cercanías/Rodalies: karnet jednoosobowy, spersonalizowany i niezbywalny, ważny na nieograniczone przejazdy pomiędzy dowolnym punktem początkowym i docelowym w centrum, na które został wydany karnet.
– 6. umożliwia nieograniczone przejazdy pomiędzy dowolną stacją w obszarze Cercanías/Rodalies, na którą zakupiono bilet.
Czy zgodnie z powyższym, ustawiając podczas kupna biletu jako punkt początkowy Macanet Massanes, a jako punkt docelowy Molins de Rei mógłbym wsiąść np. na przystanku w Calella, a wysiąść np. w Barcelonie na Pl. Catalunya? Reasumując, czy bilet ten uprawnia mnie do wsiadania i wysiadania na dowolnej stacji na wyznaczonej trasy?
Dzięki za ten blog, robicie mega robotę!
Hej,
Na pewno nie ma problemów z przejazdami do Barcelony, bo było to już testowane przez turystów, czyli wsiadanie i wysiadanie na różnych stacjach w Barcelonie.
Co do korzystania w sposób o jakim piszesz – dla mnie jest to logiczne, że skoro dają darmowe bilety, to jaka różnica na jakiej jest trasie?
Chcąc np. podróżować po wybrzeżu można by kupić od razu bilet na całej trasie R1 od Barcelony do Blanes.
Nie jesteśmy jednak w 100% potwierdzić, że da się na tym bilecie wsiadać np. w Calella.
Teoretycznie określanie konkretnej trasy służy do późniejszego zwrotu kaucji.
Witam, z dziewczyna mamy zakwaterowanie na 8 dni w Barcelonie okolica Badalona. Chcielibyśmy jeździć po Barcelonie ale również planujemy pojechać do Costa brava, jaki bilet najlepiej kupić? myślałem nad T-usual ze względu na aż 8 dni, ale pytanie czy obejmie aż Costa brave. Chyba ze te zerówki byłyby lepsza opcja
Witaj,
Chcąc jeździć po wybrzeżu najlepiej mieć dwa różne bilety.
Bilet na I strefę na Badalonę i Barcelonę – tu przy takiej liczbie dni zdecydowanie najlepiej T-Usual.
Na podróżowanie po wybrzeżu – jak uda ci się ogarnąć Ab.Recurrente w aplikacji, to jak najbardziej tak, bo na miejscu nie chcą ich wyrabiać dla turystów.